تعمیم زیباشناسی

عضو هیئت سیاست‌گذاری ششمین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی:

حضور هنرمندان خارجی در جشنواره مجسمه‌های شنی بصورتفراخوان  جدی پیگیری گردد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت سیاست‌گذاری ششمین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی گفت: حضور هنرمندان خارجی در جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی بصورتفراخوان جدی پیگیری گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، خلیل سمایی جابلو عصر دیروز در حاشیه ششمین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی درباره ملاک انتخاب آثار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره نیازمند فعالیت همیشگی دبیرخانه در طول سال است تا فراخوان جشنواره زودتر در اختیار کشورهای خارجی و هنرمندان داخلی قرار گیرد.
وی از رشد 30 درصدی هنرمندان ششمین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی نسبت به سال گذشته خبر داد.
سمایی جابلو گفت: هیئت انتخاب آثار با توجه به موضوع، ساختار کار و فرم زیبا و ترکیب‌بندی اقدام به انتخاب31 اثر از میان آثار رسیده به جشنواره مجسمه‌های شنی کرد.
عضو هیئت انتخاب ششمین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی افزود: جشنواره در اصل برقرار ارتباط و تعمیم زیباشناسی در عامه مردم است.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره تنها مجسمه‌سازی نیست بلکه از لحاظ زیبایی شناسی و استاتیک حائز اهمیت است.
سمایی با اشاره به اینکه از میان 31 اثر در سه بخش آزاد، بومی و دفاع مقدس و بخش ویژه عفاف و حجاب و انتظار به ترتیب سه اثر انتخاب خواهند شد، یادآور شد: سه اثر نیز در بخش مردمی به عنوان آثار برتر معرفی می‌شوند.
وی که از بانیان برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی از سال 84 تاکنون است، گفت: برای افزایش سطح کیفی مجسمه‌سازان شنی و همچنین تربیت نسل جدید اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در ساحل فرح آباد ساری کرده‌ایم که از این افراد سه گروه در این جشنواره شرکت کرده اثر ارائه کرده‌اند.
عضو هیئت انتخاب ششمین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی درباره تفاوت این دوره با دوره‌های قبلی اظهار داشت: جشنواره عنوان بین‌المللی به خود گرفته که برگزاری جشنواره را برای همیشه تضمین می‌کند.
این مدرس دانشگاه یادآور شد: این عنوان می‌تواند سبب نگاه ویژه مسئولان و مدیران در تامین بودجه شده و توجه خاصی به جشنواره داشته باشند.
سمایی تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی را مهم‌ترین ویژگی جشنواره دانست و افزود: این جشنواره نیازمند فعالیت همیشگی دبیرخانه در طول سال است تا فراخوان جشنواره زودتر در اختیار کشورهای خارجی و هنرمندان داخلی قرار گیرد.
بهروز امیری‌راد، رضا فاخری‌نیا، رحیم مولائیان، مجید بوستانی و خلیل سمایی اعضای هیئت سیاست‌گذار ششمین جشنواره بین‌المللی جشنواره شنی هستند.  

حمیدفاضلی یکی ازمهمترین نیروی جشنواره بعنوان مدیر فنی که مهمترین زحمت بااوست.و
احمد نصراللهی، فریبرز زرشناس، بهروز امیری راد، رحیم مولائیان و خلیل سمایی جابلو اعضای هیئت انتخاب آثار و احمد نادعلیان، شعبانعلی شعبان نژاد و گلناری عضو هیئت داوران هستند.
انتهای پیام/صا20/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد